سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

سریال اوشین، که طرفداران زیادی هم داشت نقاط قوت وضعفی داشت که مواردی از آنرا در اینجا عرض می کنم:

1 . ترویج امیدواری و ایجاد جو امید.

2 . پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر.

3 . نقد سرمایه داری و گوشزد کردن مشکلاتی که با اقتصاد سرمایه داری می تواند بوجود آید مثل نابود کردن اخلاق و احساسات انسانی.

4 . ترویج فمنیسم.

می گویند زمان امام خمینی ره زنی در جواب گزارشگری که در مورد الگوقرار دادن حضرت زهرا س سوال کرده بود، جواب داد که حضرت زهرا مربوط به هزاروچهارصد سال قبل است و الگوی امروز ما اوشین است!!!

بنده در مدتی که اوشین نگاه می کردم به این مساله توجه داشتم که اوشین چه خصوصیتی داشته که آن زن را شیفته خود کرده بوده است؟!

اگر پشتکار و امیدواری اوشین را مد نظر داشته، که حضرت زهرا س بسیار بالاتر و بهتر و بیشتر، دارای این خصوصیات بوده اند.

به نظرم آنچه باعث شیفتگی آن زن بوده است، بحث فمنیسم است.

در سریال اوشین، اینگونه القاء می شود که یک زن، ‌بدون کمک شوهرش می تواند به جاهای بالای اجتماعی برسد و اصلا شوهر، خیلی اوقات مزاحم است تا کمک کار!

این مساله، نقدی است که بر سریال اوشین وارد است. البته این سریال، نقدهای دیگری هم دارد مثل اینکه اوشین خود کشی شوهرش را توجیه می کند. در کل، این سریال، ترویج فرهنگی غیر از فرهنگ ما است و طبیعی است که منافات هایی با فرهنگ غنی ما داشته باشد.

ای کاش دست اندرکاران فیلم و سریال ما برای ساخت برنامه، سراغ فرهنگ غنی مان روند تا مجبور نباشیم سریال هایی پخش کنیم که فرهنگ های دیگر را ترویج می کند.

اسلام مخالف فعالیت اجتماعی بانوان نیست. اما فمنیسم چیزی فراتر از این را می خواهد. مکتب های فکری بشری مشکلات بشر را زیاد خواهند کرد، اگرچه ادعای عکس این را دارند. اینها بنیان خانواده را از هم می پاشند و انسان را از انسانیتش می اندازند.

ای کاش می فهمیدیم که خدا بهتر از ما می فهمد!


[ دوشنبه 92/5/14 ] [ 3:30 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 68
کل بازدیدها: 334850





Powered by WebGozar