سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

علامه جعفری در یکی از سخنرانی هایشان مطلبی به این مضمون می فرمودند:

گاهی لذت تصور مفاهیم عالی، ما را از این مساله غافل می کند که خودمان مصداق آن مفهوم نشده ایم. مثلا صحبت از عظمت علی (ع) می شود و همه به وجد می آیند و چنان به به و چه چه می کنند که گویی خودشان صاحب آن کمالات شده اند! یا اینکه ما در طول تاریخ، دانشمندان بزرگ داشته ایم، ما را به وجد می آورد؛ اما توجه نداریم که خودمان باید جای آنها را پرکنیم.

 

در واقع باید به این امر توجه داشت که ماچه داریم و چه هستیم و می بایست دنبال عمل باشیم.

شادی روحشان صلوات

علامه جعفری


[ سه شنبه 94/3/26 ] [ 4:9 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

با ظهور انقلاب اسلامی، اعراب حوس باز خلیج که در نفت غوطه ور بودند احساس خطر کردند. دست در دست سرور جنایتکارشان به هر نحو توانستند با جمهوری اسلامی به مقابله برخاستند. این مساله پس از گذشت بیش از سی سال از انقلاب و خصوصا با توجه به پیشرفت های فکری انقلاب در میان مردم منطقه، تلاش آنها را مضاعف ساخت و دلارهار کثیف، بناهای حوزه های علمیه وهابی را در نقاط مختلف دنیای اسلام، بنا کرد و روز به روز به اسم ترویج اسلام، مذهبی را که در طول تاریخ در میان مذاهب اهل سنت کمرنگترین و کم طرفدارترین بوده و همیشه بخاطر تندروی هایش مورد نفرت، به برکت نا مبارک پول و تبلیغات رواج داد.

سوریه را به بهانه ترویج اسلام به این روز انداختند و متاسفانه سوری ها به جای اینکه به هشدارهای جمهوری اسلامی گوش دهند، به مشاوره سعودی ها تن دادند و اگر نبود کمک ها ما، بشار هم وضعیت مرسی یا بدتر را داشت.

در اینجا البته لازم است یک هشدار به خودمان و به مسئولینمان داده شود در مورد ترویج گسترده این فرقه در کشور و خصوصا در مناطق مرزی و حتی مشهد! طلاب مشهدی کجای مجلس نشسته اند؟!

با وجود تمام این ولخرجی شیوخ بی عقل خلیج در بحث فرهنگ! باید توجه داشت که آنچه آنها ترویج می کنند که دارای خشکی رای و عدم معقولیت است، با آنچه جمهوری اسلامی ترویج می کند که به طور کلی در بسیاری از موارد با دنیای امروز قابل ارتباط و سازگاری است دو نگاه بسیار متفاوت است. این خشکی و لطافت، در آینده به لطف حضرت حق که جای حق نشسته باعث خواهد شد حرکت ملایم و پیوسته فکری جمهوری اسلامی در میان ملت های منطقه اثر خود را بگذارد و فواره وهابیت که نه به پشتوانه تفکر، که به مدد دلارهای باد آورده، بی جهت باد شده، سرنگون گردد. چرا که رهرو آن است که آهست و پیوست رود. این مساله اگرچه نیاز به صبر دارد، اما سوخت و سوز نخواهد داشت.

 اگر به حرکت فرهنگی ائمه شیعه توجه کنیم، قطعی بودن این مساله برایمان روشنتر خواهد شد. زمان تشییع جنازه حضرت زهرا سلام الله علیها، ظاهرا تعداد انگشت شماری پیرو حضرت امیر محسوب می شدند. اما نتیجه فعالیت فرهنگی ائمه، کار را به جایی رساند که در زمان امام رضا (ع)، مامون در دربار خودش هم از وجود علوی ها ترس داشت!

 

به امید سربلندی روز افزون ملت ایران و نظامشان و شادی روح امام و شهدا


[ سه شنبه 94/3/26 ] [ 3:0 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

چند روز قبل آقای لاریجانی رئیس مجلس، در یک سخنرانی گفته بودند: «آمریکایی ها خودشان دنبال مذاکره با ما بودند و کشورهایی را واسطه کردند و اسنادش موجود است».

اگر چنین بوده که بوده، چرا شما مسئولین، جواب یاوه گویی های این گاوچران های جنگ طلب را نمی دهید و همه سنگینی این مساله را به دوش رهبری انداخته اید؟

این دست و پا زدن های شما برای مذاکره و عدم پاسخ مناسب به چرندیات آنها، باعث پررویی روزافزون آنها شده و از آمریکا که گذشته، سعودی های بی دست و پا هم به خود جرات داده اند ما را تهدید کنند!!

 

آیا شهدای ما به این مدیریت ذلت محور راضی هستند و آن دنیا می توانید جواب این ذلیل کردن ملت شهید پرور را بدهید؟ از آقای روحانی نا امید شده ایم و چندان توقعی نیست! شما چرا؟!


[ سه شنبه 94/3/26 ] [ 2:20 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

دولت روحانی با شعار تدبیر روی کار آمد. اما متاسفانه با رویکرد ذلیلانه ای که در پیش گرفت و به هیچ عنوان شایسته ملت ایران نیست، در مسائل مختلفی تحقیر را به خورد ملت داد.

یکی از این مسائل، شکست در مقابل حملات دیپلماتیک نظامی آمریکایی ها بود. وقتی رئیس جمهور آمریکا ایران را تهدید نظامی می کند، این وظیفه رئیس جمهور ما است که به آن پاسخ دهد. اما متاسفانه مسئولین دولتی ما (حتی رده های پایینتر از رئیس جمهور) آنقدر سکوت می کنند یا حتی گاها تهدید های آنها را توجیه می کنند که رهبر مجبور به پاسخ دادن به آنها می شود (و بعد هم خواهند گفت رهبری نگذاشت توافقات به نتیجه برسد!). اگرچه گاهی خانم افخم ملوسانه در پاسخ آنها سخنانی می گوید که نمیگفت بهتر بود!

آنها می خواهند عزت و شخصیت ملت ما را خورد کنند و متاسفانه مسئولین دولتی ما یا متوجه نیستند و یا اینکه خود را به بی توجهی زده اند.

مساله دیگر، ماجرای تاسف بار کشتی نجات بود که از یک سو آنرا تجهیز به خبرنگار و فعال حقوق بشری کردند و ادعا نمودند محاصره یمن را می شکنند و از سوی دیگر محموله را در جیبوتی تخلیه نمودند. در این رابطه ذکر چند نکته خالی از فایده نیست:

1 . یکی از مقاصد مهمی که از مساله کشتی نجات انتظار می رفت، شکست هیمنه پوشالی سعودی ها بود که با پول نفت سعی در ایجاد آن در منطقه دارند که ماجرای کشتی نجات، هیمنه آنها را تایید کرد!

2 . قرار بود کشتی بازرسی نشود. اما بازرسی که شد هیچ، حتی محموله نیز به سازمان ملل(بخوانید دول) تحویل داده شد.

3 . برخورد ناشایستی که در جیبوتی با ساکنان کشتی از سوی مقامات جیبوتی که یک کشور از رده خارج محوسب می شود کمتر از ماجرای جده نبود!

4 از اینها تاسف بارتر، برخورد ناشایست دستگاه دیپلماسی کشور اعم از عدم حمایت این دستگاه از کشتی و همچنین برخورد بد سفیر ایران در جیبوتی با ساکنان کشتی می باشد.

به هر حال اگر قرار باشد دولت تدبیر، راه تحقیر را ادامه دهد، نه مذاکرات به نتیجه خواهد رسید و به لطف خدا نه در انتخابات بعد رای خواهد آورد!

تحقیر با طعم تدبیر

 

 


[ چهارشنبه 94/3/20 ] [ 11:57 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

«این مرحله، یک پیچ تاریخی در مذاکرات است.» این، مضمون جمله ای بود که جلیلی در مناظرات انتخاباتی سال 92 بیان کرد. منظورش این بود که اگر مدتی دیگر، فشارها را تحمل کنیم، غربی ها مجبور به عقب نشینی خواهند شد. چرا که آنها قطعا با اوضاع اقتصادی که دارند و با توجه به توان نظامی ایران، حمله به ایران را انتخاب نخواهند کرد. از طرف دیگر، ادامه تحریم ها اقتصادشان را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

اما با رویکرد دولت روحانی، هرآنچه را که از راه تحمل سختی ها به دست آورده بودیم از دست دادیم. حال هم که روشن است به طور قطع، توافقات به نتیجه نخواهد رسید، چاره ای جز بازگشت به همان مسیر قبل نداریم. در واقع ما دوبار مسیر ذلت را پیموده ایم و یک بار مسیر عزت را. دوباره مجبور می شویم به مسیر عزت بازگردیم و این بار آنقدر بایستیم که غربی ها کوتاه آیند. اما تنها دست آوردی که دولت تحقیر در مذاکرات هسته ای داشت، از دست دادن تمام دست آوردهای گذشته بود و اینکه باید مسیر عزت را از نو آغاز نماییم.


[ چهارشنبه 94/3/20 ] [ 11:29 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

چندی پیش در خبرها بود که داعش به 50 کیلومتری مرز ایران رسیده است و وزیر کشور تهدید کرد در صورت رسیدن داعش به چهل کیلومتری ایران، به داعش حمله می کنیم.

در این خصوص، یک شوخی با دولت دارم!

در صورت رسیدن داعش به چهل کیلومتری، ابتدا مدتی از سوی مشاورین رئیس جمهور بحث می شود که داعش به چهل کیلومتری رسیده یا نه و عده ای می گویند حالا در چهل و یک کیلومتری است و ... !

پس از این دعوا، آقای نوبخت این مساله را تکذیب می کنند!

بعد از مدتی که (در خواب مثلا داعش شهرهای مرزی را اشغال کرده است) خانم افخم این حرکت را محکوم می کنند!

 

بعد هم که سپاه و بسیج، داعش را سر جای خود نشانده و او را تا ریاض عقب می رانند.

حمله داعش به ایران


[ پنج شنبه 94/3/7 ] [ 4:33 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 68
کل بازدیدها: 334863





Powered by WebGozar