سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

پیشگفتار تلخیص کننده

بنام پروردگارهستی

نظام جمهوری اسلامی،با همه فراز و فرودهایش همچون کوهی استوار،پای بر زمین می کوبد وروز به روز دشمنانش را عصبانی تر می کند.تا جایی که ملت های مسلمان از این استقامت، الگوبرداری کردند و هر روز در جایی صدایی در برابر ظلم بلند شد.برای ملت ما که مردمی بسیار سیاسی اند بحمدالله وضع حال و آینده انقلاب های منطقه ،اهمیت زیاد دارد و تحلیل های مختلفی از آنها می شود.از آنجا که این انقلاب ها برگرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران و استقامت آن در برابر مشکلات است ،درک بهتر این انقلاب و بررسی مشکلاتش ما را در تحلیل آن انقلاب ها یاری خواهد کرد.

از سویی دگر دشمنان این نظام که سیلی ها از این ملت خورده اند،با برنامه حساب شده فتنه ای در سال 88 رقم زدند که البته با رهنمودها ومدیریت مدبرانه رهبر عزیزمان و بصیرت ملت فهیم ،راه به جایی نبردند.اما از آنجا که دشمنان دست بردار نیستند و رهبر عزیز هم توصیه های مکرر بر بصیرت افزایی داشته و دارند بر همه مالازم است بر بصیرت خود بیافزاییم.

کتابی که آقای رسول جعفریان به نام جریان ها وسازمان های مذهبی- سیاسی ایران نوشته اند ما رادررسیدن به این دو مهم، یاری خواهد کرد.

خصوصا که درباره مساله اول،ایشان در پی جواب به این سوال اند که چرا با وجودهمه مخالفت ها با دین اسلام ،این مذهبی ها بودند که با انقلاب 57 در راس حکومت قرار گرفتند؟مساله ای که الان هم با همه دشمنی ها و شبیخون فرهنگی که بر ضد اسلام انجام می شود ،باز این مسلمانان هستند که انقلاب هایی را در منطقه رقم زده اند،نه جامعه عرب وسکولارها و... .

و درباره مساله  دوم ،هدف دیگر ایشان در این کتاب،بررسی ریشه نحله ها و تشکل ها و سازمان های مذهبی سیاسی اند که پس از رضاخان درجامعه ایران بوجودآمدند و درهمه جا اعم از حوزه و دانشگاه نفوذ کردند که هنوز خودشان یا طرز فکرشان ادامه دارد و درمسائل اجتماعی تاثیر گذاراست .گروه هایی که درباره دین و ارتباطش با سیاست و جامعه و رویارویی آن با اندیشه های نو نظرات متفاوتی دارندواگر بخواهیم چرایی افعال آنها را در وضعیت فعلی جامعه بررسی کنیم نیاز به فهمی دقیق از ریشه آنها داریم.

اما با وجود همه این فواید،قطور بودن کتاب،بعضی را که وقت یا حوصله خواندن آنرا ندارند از خواندش منصرف می کند .پس بر آن شدیم تا کتاب ایشان را خلاصه نویسی کنیم تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.البته سعی شده به گونه ای تلخیص شود که مقصود نویسنده محترم رسانده شود وکلام،ابتر نماند.

در خواندن این نوشتار،باید توجه داشت که ممکن است افرادمذکور نظراتشان تغیراتی کرده باشد یا در نوشتن ما اشتباهی رخ داده باشد.بنابراین اولا از کسانی که ممکن است در اینجا حقی از آنها ضایع شده باشد عذر می خواهم و ثانیا باید جانب احتیاط را رعایت کرد و مواضع را با شرایط آن زمان سنجید و ازقضاوت عجولانه پرهیزکرد. خداوند همه مارا مورد آمرزش قرار دهد.

نکته ای دیگر که هنگام مطالعه این کتاب باید در نظر گرفت، این است که هر جا گفته شده : «فلان شخص هنوز زنده است یا فلان جریان هنوز ادامه دارد،منظورطبق کتاب اصلی است که چاپ اسفند 87 می باشد».

در آخر از کسانی که مرا در انجام این امر یاری کرده اند خصوصا همسرم،سپاسگذاری می کنم. 


  محمد حسین بلاغی ،21/6/1391

 


[ چهارشنبه 92/5/23 ] [ 6:53 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 66
بازدید دیروز: 68
کل بازدیدها: 334898





Powered by WebGozar