سفارش تبلیغ

ثبت شرکت
صبا

حضرت عشق جل جلاله
 

همه طلبه ها مثل هم زندگی نمی کنند

اما زندگی من با عده ای از آنها شباهت دارد

حقیر زندگی خود را در اینجا می نویسم تا زندگی عده ای از طلاب را برایتان شرح داده باشم

خدا کند مورد پسند امام زمانمان واقع شویم اگرچه هیچکس مارا نپسندد!!

در مورد تصویر سمت چپ، اینجا را ببینید.


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/6/15 ] [ 3:0 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

 

آیت الله جوادی آملی

آیت الله جوادی آملی بر مزار مادر

با انتقاد از ذخیره کالا و احتکار توسط مردم فرمودند: رسول گرامی اسلامی فرمود: کسانی که روزی خدا را می‌خورند دو قسم است؛ کأَینْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یرْزُقُها وَ إِیاکمْ. فرمود: پرنده‌ها، جنبنده‌ها حیوانات دو قسم هستند: بعضی‌ها اهل پس‌انداز و ذخیره‌اند، بعضی آزادانه زندگی می‌کنند. آن کبک و کبوتر و هزار‌ها مرغی که به طمع این تالاب‌ها صد‌ها کیلومتر را بال می‌زنند، با دست خالی می‌آیند با دست خالی برمی‌گردند، در مقصد روزی‌شان تأمین، در بین راه روزی‌شان تأمین، در مبدأ روزی‌شان تأمین؛ فرمود: آن پرنده‌هایی که اهل پس‌انداز و ذخیره نیستند، من روزی آن‌ها را می‌دهم. آن حیوانانی که اهل ذخیره‌اند؛ مثل موش آن‌ها را هم من روزی می‌دهم. شما موش‌وار زندگی نکنید، مثل کبک و کبوتر زندگی کنید. شما ببینید میلیارد‌ها ماهی در اقیانوس‌ها از یک سمت به سمتی؛ این‌ها مگر اهل بانک‌اند، بانک‌دارند ذخیره دارند؟ این‌ها صبح بلند می‌شوند به امید خدا تا شب روزی‌شان تأمین است. میلیون‌ها پرنده این طور هستند، کبک‌ها این طورند، کبوتر‌ها این طور هستند، گنجشک‌ها این طورند، بلبل‌ها این طورند؛ هزاردستان این‌طور هستند. وقتی این آیه نازل شد، چون آن‌ها حرف خدا را باور داشتند، گفتند ما هم بال بال می‌زنیم و می‌رویم مدینه؛ با دست خالی بال زدند، از مکه آمدند به مدینه، شدند جزو مهاجرین. این همه آیات باعظمت در مدح مهاجرین است. ایشان کبوتروار و کبک‌وار زندگی کرده‌اند؛ آنکه دو تن طلا تهیه می‌کند، موش‌وار زندگی کرده است  .

منبع: فردا

 


[ سه شنبه 97/7/10 ] [ 5:24 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

دوران غریبیست

مظلومیت شیعه پایان ندارد؛ با اینکه حکومت دارد!

برای امنیت این کشور و این نظام، شهیدش را شیعه متدین می دهد، پزش، پولش، منصبش، رانتش و ...ش! از برای برخی مسئولین و طیفهای سیاسی است. حشرهم الله مع یزید علیه اللعنه

برخلاف قانون کشور، دخترکی مجرم کشف حجاب می کند و زمانی که پلیس وظیفه شناس به او تذکر می دهد، با کولی بازی و لودگی و فیلم سازی، بر جرمش می افزاید؛ آن وقت دولتی ها به جای دفاع از قانون و پلیس، از مجرم حمایت می کنند!

ما شهید داده این نظامیم و دفاع از آرمان ها که اصل نظام در راس آن است در خون ماست

اما کاش مسئولین کار را به جایی نرسانند که شهید داده ها هم از نظام برگردند

با این استدلال صحیح، که ما برای بی حجابی شهید نداده ایم، برای برگزاری کنسرت و رانت خواری و لاپوشانی کم کاری در فراری دادن جواسیس شهید نداده ایم، آنها که از منافع این انقلاب استفاده حداکثری می کنند و طرفدار بی حجابی ولنگاری اند، خود باید هزینه امنیتش را هم بدهند. اینجور که پیش می رود دیر نیست که آقایان از همجنس بازی هم حمایت کنند؛ چرا که فردا روزی انتخابات است و به رایشان نیاز دارند! چنانچه در انتخابات اخیر با رای امثال فرح پهلوی و جیسن رضائیان جاسوس بهره بردند.

بر مسئولین لازم است از پلیس وظیفه شناس تشکر کنند و مجرم را نیز به سزای عملش برسانند.


[ یکشنبه 97/2/2 ] [ 10:21 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

 

بالاخره بعد از مدتی رجز خوانی ترامپ گاودوش، دیشب ساعت 4 با همراهی فرانسه و انگلیس حدود 100 موشک را از ناوها و جنگنده هایشان به چند نقطه نظامی و علمی در سوریه شلیک کردند.

چند سال قبل که کشتی نجات را به یمن فرستادیم، جان کری به ظریف گفت این حرکت را تحمل نمی کنیم و ایران که نمی خواست در انظار عمومی ضایع شود محموله کشتی را بازنگرداند و آنرا به جیبوتی برد و گفت سازمان ملل مواد غذایی و دارویی را به یمن ببرد. البته بار کشتی در جیبوتی توسط گرسنه های آنجا غارت شد!

ترامپ هم که از مدتی قبل سروصدا راه انداخته که حمله می کنیم، وقتی با تهدیدات مهمی روبرو شد مجبور بود در حد محدود خودی نشان دهد تا ضایع نشود. بنابراین یک حمله کاملا نمایشی با هماهنگی که با روسها انجام داده بود صورت گرفت.

تمام نقاط هدف از قبل تخلیه شده بود و اکثر موشک های شلیک شده، یا توسط پدافند هوایی سوریه منهدم شد و یا منحرف و به هدف اصابت نکرد. مثل چندی قبل که به پایگاه شعیرات سوریه حمله کرد و آن زمان هم پایگاه از قبل تخلیه شده بود و صرفا چند موشک به بیابان زد!

پاسخ پدافند سوریه به موشک های آمریکا، انگلیس و فرانسه

اما در این مدت روسها وعده هایی دادند که اگر پاسخی ندهند این بار آنها ضایع می شوند و باید منتظر حرکتی از روسها بود.

ایران هم که در این مدت سروصدای چندانی نداشت، روی زمین فعالیت های خوبی انجام داد که در صورت جدی شدن حمله به سوریه، پاسخ دندان شکن بدهد. البته پاسخ به حمله رژیم صهیون به t4   قطعی خواهد بود و تا کنون این حرکت را با موشک های یمن به ریاض و سخنان اخیر نصرالله جواب داده تا ترس را کاملا بر صهیونیست ها مستولی کند.

آرامش امروز صبح در دمش بعد از حمله آمریکا:

آرامش در دمش بعد از حمله نمایشی آمریکا

آرامش در دمش بعد از حمله نمایشی آمریکا

 


[ شنبه 97/1/25 ] [ 11:8 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

 

خدا را شاکرم که امروز توفیق داد توانستم به وقت شام را ببینم.

نکات مهمی در فیلم به آنها اشاره شده که البته بیشتر برای کسانی که ماجرای سوریه را پیگیری می کنند معلوم خواهد بود. مثل اینکه اشاره ای به دلیل همراهی اولیه برخی شیوخ سوریه با داعش دارد، یا اینکه برخی از داعشیان کسانی بودند که در غرب به فساد و هرزگی مشهور بوده اند و حالا خود را به نام اسلام به سوریه رسانده اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

برخلاف یتیم خانه که با همه ناراحت کنندگی اش آخرش انسان احساس شعفی درونی می کند، این فیلم شما را با ناراحتی به حال خود رها می کند. شاید سازنده خواسته این ناراحتی باقی بماند تا بیننده پس از دیدن فیلم به این فکر کند که پاسخ این همه سختی و رنج مدافعان حرم و خانواده هایشان را چه کسی خواهد داد؟!

در واقع تفاوتی که بین یتیم خانه و به وقت شام است این است که یتیم خانه، آن غرور و پیروزی که با زحمت نیروهای انقلابی برای همه ملت به دست می آید را نشان می دهد و به وقت شام، آن سختی و غم و غصه ای که همان نیروهای انقلابی و خانواده شان متحمل می شوند را (و البته در شعف آن پیروزی و غرور گاهی فراموش می شود).

به دوستان توصه می کنم حتما فیلم را در سینما تماشا کنند. نادیده گرفتن این زحمت، بی انصافی است و حداقل انصاف این است که فیلم را در سینما تماشا کنیم. البته به نظر حقیر بردن کودکانتون به همراه خود برای دیدن فیلم به صلاح نمی باشد.

سلامتی عمو ابراهیم صلوات

 


[ سه شنبه 97/1/21 ] [ 5:31 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

 

«با معرفت»، صرفا عنوانی نیست که در کوچه و خیابان به معنای «با مرام» بکار می رود. بلکه معرفت عنوانی است که به معنای آگاهی و دانش در مجامع علمی کاربرد دارد.

از جمله مباحث بسیار با اهمیت، راه رسیدن به معرفت و کسب دانش است.

روزگاری دنیای غرب چنان بر طبل حس گرایی میکوبید که همه دانش هایی که از راه غیر حس به دست می آمدند مثل راه عقل و وحی را مردود می شمرد. اما از آنجا که هر افراطی به تفریط منجر می شود، امروز در فلسفه علم به نسبی گرایی رسیده است و به همه راه ها از رمالی گرفته تا وحی نگاه یکسان دارد!

اما این جای بسی افتخار است که سیر کلی مذهب شیعه تقریبا همیشه در این بحث نگاهی اعتدالی و عقل گرا داشته است؛ نه مثل متمدن نماهای غربی فقط تجربه را معتبر دانسته، و نه مثل سلفی ها صرفا نگاهی نقل گرا به معرفت دینی داشته است.

در این میان به نظر می رسد تفکر داعش از سلفیه هم سخیف تر است و می توان به عبارتی گفت سلفیه افراطی. چرا که وهابی ها سعی دارند همه معرفت دینیشان را از راه نقل استنباط نمایند. اما داعشی ها نگاهشان اصلا معرفتی نیست؛ بلکه صرفا یک تقلید از تاریخ است! بدین معنی که فکر می کنند هرآنچه در دوره خلافت اموی و عباسی رخ داده است اعمالی اسلامی بوده و باید آنها را انجام داد. مثل برخی که فکر می کنند اگر عربی حرف بزنند اسلامی حرف زده اند!مثلا فکر می کرد باید برده داری را به همان سبک قدیم دوباره رواج دهد، یا اینکه قصد داشت همان مناطقی را که در دوره خلافت مذکور به عنوان سرزمین ها اسلامی بوده است را تصرف نماید و... .

برباد رفته

 بسیاری از اعمال دواعش را نمی توان به اسلام مرتبط ساخت مگر با همین نگاه و تحلیل که همه اعمال خلفایی که به نام اسلام حکم رانده اند را اسلامی بدانیم.

البته این نگاه در جامعه ما نیز گاها مشاهده می شود. چرا که برخی فکر می کنند حال که جمهوری اسلامی است هر رفتاری از مسئولین آن سر بزند، اسلامی است و آنرا به اسلام مرتبط می سازند! از مجوز های وزارت ارشادش گرفته تا بانک های ربوی اش و ... .

 


[ دوشنبه 97/1/20 ] [ 9:9 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

 

در ایام تعطیلات نوروز شبی دوستان در منزل یکی از بزرگان جمع بودند و از حقیر که معمم بودم خواستند نماز را همانجا به جماعت اقامه کنیم. وقتی برای نماز آماده می شدیم، یکی از دوستان اصلاح طلب به شوخی گفت: «ببینید ما اصلاح طلبان چقدر با اخلاقیم، حاضریم پشت سر یک اصولگرا نماز بخوانیم». حقیر آنجا عرض کردم که اصولگرا نیستم و ... بگذریم. اما درباره این جمله تحلیلی دارم:

این جمله و این نوع نگاه، خود یعنی سکولاریزم. توضیح اینکه:

سالها قبل یکی از اساتید می گفت برخی امور که در جامعه متدینین مهم قلمداد می شوند، در دین از آن اهمیت برخوردار نیستند و برعکس. مثال ایشان این بود که غیبت و تهمت و دروغ و ... اموری اند که در منابع دینی از اهمیتی بیش از حجاب برخورداراند؛ اما در میان متدینین، حجاب از اینها مهمتر قلمداد شده است.

عرض حقیر همان کلام استاد است اما با تغییر اساسی در مثال ها. از جمله اموری که در فهم عمیق دین، لازم است این است که باید گوهر اجتماعی دین را شناسایی کرد که به نظر می رسد عدالت باشد؛ و آن وقت سایر مسائل اجتماعی به ترتیب اولویت در اطراف آن قرار خواهند گرفت.

متاسفانه در جمهوری اسلامی آنچه در عمل به عنوان معیار دینی بودن قرار گرفته است، امور قشری و ظاهر دین مثل ریش، حجاب، نماز، شرکت در دعاها و ... است و اما عدالت، استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم، نفی اشرافی گری، به نحوی به آنها نگریسته شده که گویا صرفا امور سیاسی اند و ربطی به دین ندارند!! در حالی که درستش این است که گفته شود عدالت، ظلم ستیزی، مبارزه با اشرافی گری، تولید ثروت برای جامعه و از آن راه کمک به نیازمندان، و اموری از این دست، در نگاه اجتماعی دین اصل هستند و متدین واقعی کسی است که به این امور اهمیت دهد. بله اینها بدون نماز و ظواهر دین، انحراف محسوب می شوند. همانطور که معنویت بدون ظاهر دین انحراف است؛ چنانچه مغز گردو اگر پوسته نداشته باشد فاسد خواهد شد. ظاهر دین باید باشد؛ اما آیا به قیمت رها کردن باطن آن؟ اگر باطن را رها کنیم و صرفا به ظاهر تکیه زنیم می شود همین که الان شده است. یعنی عده ای نماز می خوانند و دعا می کنند و ریش می گذارند... اما بحث مبارزه با ظلم، مبارزه با اشرافی گری که می شود خود، اشرافی زندگی می کنند، دستشان با ظالم در یک کاسه است، به جای مبارزه با استکبار، اهل مذاکره با آن هستند تا جایی که عاشورا را به درس مذاکره تحریف می کنند!

خدای متعال در قرآن می فرماید پیامبران را فرستادیم تا مردم قیام به عدالت کنند(حدید/25). نمی فرماید تا عبادت کنند. بله درباره خلقت انسان می فرماید تا عبادت کند.(ذاریات/56) اما مگر بدون عدالت و با وجود فقر، عبادت محقق می شود؟! مگر نفرمودند که فقر نزدیک است که منجر به کفر شود؟!(کافی/ج2/ص307) بیان رهبر در تبیین این مساله مثل همیشه روشنگر است:

«از جمله‌ى چیزهایى که مردم را به بهشت نزدیک میکند، بهبود معیشت مردم است؛ کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا. جامعه‌اى که در آن فقر باشد، بیکارى باشد، مشکلات معیشتىِ غیر قابل حل وجود داشته باشد، اختلاف طبقاتى باشد، تبعیض باشد، شکاف طبقاتى باشد، حالت آرامش ایمانى پیدا نمیکند. فقر، انسانها را به فساد میکشاند، به کفر میکشاند؛ فقر را باید ریشه‌کن کرد. کار اقتصادى، فعّالیّت اقتصادى باید به‌طور جدّى در برنامه‌هاى مسئولین قرار بگیرد، که خب امروز بحمداللَّه مسئولین دنبال این چیزها هستند. فکرها را باید منتظم کرد، راه را باید درست تشخیص داد، درست باید حرکت کرد   . 23/02/93»

خلاصه اینکه یکی از ریشه های فرهنگی فسادزا، همین نوع نگاه است که ما نمازمان که دین است، پشت سر شما می خوانیم و با شماییم، اما مسائل اجتماعیمان ربطی به دین ندارد. چرا که دین در همان نماز و ریش و حجاب و ... خلاصه شد.

اصلا آرزوی ظهور امام زمان برای چیست؟ برای نفی ظلم و برقراری عدالت یا خواندن دعای ندبه؟! بله دعای ندبه هم خوب است. اما به شرطی که در کنار مبارزه با ظلم باشد. همانطور که اصل دعا کردن خوب است؛ اما به شرطی که با عمل همراه باشد که قاعده درست این است که از تو حرکت از من برکت. تا حرکت و عمل نباشد به دعای تنها آبی گرم نمی شود.

البته چنانچه اشاره شد منظور از اهمیت عدالت و ... این نیست که نماز و عبادیات اهمیت ندارد. بلکه بحث در جدا سازی این دو و بخشی را به عنوان دین و بخش دیگر را جدای از دین قلمداد نمودن است. ایمان به بخشی از دین و کفر به بخش دیگر دین را خدای متعال در قرآن رد می کند.(نساء/150، بقره/85)

 

 


[ شنبه 97/1/18 ] [ 6:19 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

چنانچه دیروز در مطلبی با عنوان «خرابکاری مسئولین قم» عرض کردم، راهپیمایی قم بر علیه اغتشاشات چند روز اخیر، با مشکل لغو و برقراری مجدد توسط شورای تامین استان، مواجه شد که ما با خوشبینی تمام، آنرا بی نظمی قلمداد نمودیم. اما این مساله، دلیلی بدبینانه ای نیز می تواند داشته باشد که لطفا بخوانید:

دولت اشرافگرایان چهاردرصدی از این می ترسد که تجمعات مردمی که احتمالا با خرابکاری خود دولتی ها از مسیر منحرف شده، به مسیر اصلی خود که از ابتدا آغاز شده بود باز گردد و در واقع مشکلات معیشتی که دولت عهده دار اصلی آن است را هدف قرار دهد.

از دیگرسو، برکسی پوشیده نیست که تجمع قم این توانایی را دارد که در این خصوص خط شکن و الگو باشد. از این جهت شورای تامین استان برای گسترده نشدن تجمع قم، یک ساعت قبل از راهپیمایی لغو راهپیمایی و ساعتی بعد برقراری آنرا اعلام می نماید تا به نحوی این پتانسیل را بسوزاند و اگر هم شعاری بر علیه بیکاری و گرانی و ... سر داده شد با توجه به کمبود جمعیت، آنرا به نام عده ای قلیل جا زده و مساله را به اصطلاح، ماست مالیزه نماید!

البته امیدوارم حق با همان تحلیل دیروزمان باشد!

 

اما این تحلیل، صحیح باشد یا ناصحیح، ضروری به نظر می رسد امروز که اغتشاشات پایان یافته و تجمعات گسترده و مختلفی در کشور بر علیه آشوبگران در حال وقوع است، شعارها صرفا بر علیه آشوبگران و حامیانشان سر داده نشود؛ بلکه مطالبات بحق مردم که از ابتدا باعث تجمع شده بود به تجمعات، بازگردد و به شعار اصلی راهپیمایی ها تبدیل شود و تجمعی فراگیر تشکیل شود برای احقاق حق ملت و رساندن خبر فشار و سختی مشکلات به گوش مسئولین اشرافی که تا آرنج دست در گوش خود نهاده اند و صدای فقر و بیکاری و مشکلات را نمی شنوند!!


[ پنج شنبه 96/10/14 ] [ 9:42 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

از دو روز قبل صدا و سیمای قم، مرکز خدمات حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی و سایر نهاد های انقلابی، مردم شریف قم را به راهپیمایی روز چهارشنبه 13 دیماه 96 دعوت کردند.

اما یک ساعت مانده به شروع راهپیمایی خبر آمد که بخاطر تصمیم شورای تامین استان، راهپیمایی لغو شده است!

یک ساعت بعد از این خبر، باز خبر آمد که از شورای تامین اجازه گرفته شده و راهپیمایی برقرار می باشد!

نیم ساعت بعد باز پیامک آمد که خروش خودجوش مردم قم در میدان جانبازان در جریان است بشتابید!

آیا شورای تامین از دو روز قبل مجوز نداده بود یا اینکه مجوزداده بود و بعد لغو کرد؟!

 

این بی نظمی واقعا مایه تاسف است. ما که راهمان دور بود و دیگر فرصت نکردیم خود را به این خروش خودجوش برسانیم. اما خدا باعث و بانی این بی نظمی را لعنت کند.


[ چهارشنبه 96/10/13 ] [ 10:58 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

1 . حضور حماسه ساز مردم در سالرو نهم دی ماه، روز بصیرت

خوشبختانه زمان شروع فتنه اخیر یا بدون برنامه ریزی بود و در واقع نوعی سوء استفاده از مطالبه گری به حق مردم بود که بدون انگیزه سیاسی امنیتی بر علیه نظام آغاز شده بود، و یا بسیار احمقانه برنامه ریزی شده بود. چرا که چند روز قبل از سالروز حماسه نهم دی بود و حضور دوباره مردم در این روز، آنرا در نطفه خفه کرد و حساب مردم را از ارازل و اوباش جدا ساخت.

2 . افزایش آگاهی مردم نسبت به تبعات مخرب فتنه و آشوب و بیشتر شدن مشکلات با حرکت های خیابانی

بعد از فتنه 88، تبلیغات و بصیرت افزایی های فراوانی صورت گرفت که البته پشتوانه اصلی آن، صحبت های روشنگرانه رهبر معظم بود و این آگاهی بخشی تاثیر بسزایی در عدم همراهی مردم با فتنه اخیر بود. در سالهای گذشته برخی به رهبر ایراد می گرفتند که چرا ایشان اینقدر از فتنه می گویند و چرا دست بردار نیستند!

3 . حضور طرفداران فتنه 88 در راس امور اجرایی کشور

متاسفانه در فتنه گذشته، بخشی از بدنه نظام، خود در راس فتنه بودند و فرزندانشان در کف خیابان ها اغتشاشات را فرماندهی می کردند. اما امروز خود آنها مسئولیت امور اجرایی کشور را چه در دولت و چه در شهرداری تهران و سایر مراکز بر عهده دارند و نمی خواهند قدرت و پست هایشان خدشه دار شود. این مساله موجب اتحاد مسئولین و طیف های مختلف سیاسی در کشور بر علیه فتنه گران شد و به عبارت دیگر این فتنه، برخلاف سال 88 که ساکتین فتنه تاثیر زیادی در گسترش اغتشاشات داشتند، تقریبا ساکت نداشت.

4 . متفاوت بودن طراحی فتنه اخیر با فتنه 88

در سال 88 هم آمریکا به دست اوباما اداره می شد که نسبت به ترامپ، فردی باهوش بود و هم عربستان به دست بن سلمان دیوانه و عجول نبود. برنامه ریزی آن فتنه پیچیده تر و حساس تر بود و سعی داشت حضور حداکثری مردم را داشته باشد. اما فتنه اخیر با روحیات بن سلمان و ترامپ سازگار است؛ چرا که سریعا وارد فاز نظامی و امنیتی شد و فضا را برای برخورد محکمتر با آن آماده ساخت.

به لطف حضرت حق، ملت ایران از این گردنه نیز به راحتی عبور خواهد کرد و داغ تضعیف نظام را بر دل سیاه دشمنانش خواهد نشاند.


[ چهارشنبه 96/10/13 ] [ 10:49 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 112854





Powered by WebGozar