سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

نماز عید فطر را کنار درختان گردویی خواندیم که در حیاط مسجد بودند

 درختانی تنومند که ماندگاری دین را با همه دشمنی ها فریاد میزدند

تبلیغ رمضان هم تمام شد

معنای کار فرهنگی در مملکت ما در خیلی از جاها به ساختمان سازی منحصر شده!!

در همین روستایی که ما رفتیم و کمتر از هزار و چهارصدنفر جمعیت داشت، حدود دویست ملیون خرج ساختن دو حسینیه شده بود{دوتا بودنش بخاطر اختلافاتی است که ...}یکی این ور ده و دیگری آنور ده!!

اما برای اینکه بخواهند افرادی را به مسجد و مراکز فرهنگی جذب کنند حاظر به خرج کردن نیستند.

در همین روستایی که ما رفتیم و دو حسینیه ساخته بودند که دویست ملیون خرجش کرده بودند ،هرچه تلاش کردیم برای خریدن جایزه برای بچه های خودشان پول جمع کنیم فقط سی و شش هزار تومان جمع شدکه البته ده هزار تومانش بعد از پرداخت جایزه ها به ما رسید!!

اگر یک نفر از طرف یک مرکز رسمی مثلا آموزش و پرورش به ماموریتی رود همراه خانواده و یک ماه در منطقه محرومی بماند به نظر شما حق ماموریتش چقدر است!؟!؟

اینرا برای کسانی می نویسم که می گویند طلبه ها مفت می خورند{والا از رفتنم به آن منطقه پشیمان نیستم.بزرگواری و لطف مردم آنجا فراموش شدنی نیست و احتمال رفتن دوباره هم به آنجا هست}

ما یک ماه در آن منطقه بودیم و از سیزده رمضان خانواده ما {خانم و دوفرزند دو و چهار ساله }هم آنجا بودند کلاسهای متعدد و...برگزار شده و حدود صدو پنجاه تا دویست تومان خرج ما شده است و هزینه ای که مردم به ما داده اند حدود دویست تومان بوده !

در تبلیغات تلوزیون میگوید تبلیغ هزینه نیست بلکه سرمایه است{اما این مطلب را صرفا در مسائل مادی می گوید}.امیدوارم در مسائل فرهنگی هم این مساله جا بیافتد که کار فرهنگی و تبلیغ ،هزینه نیست بلکه سرمایه است

چنانچه عرض شد این مطلب را گفتم برای کسانی که می گویند طلبه هامفت خوراند.والا برای من و امثال من،آن روایت رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ملاک است که خطاب به امیر المومنین(ع)فرودند:«اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از شتران سرخموی{که ظاهرا در آن دوران ارزش مادی زیادی داشته}»

اینراهم بگویم که در همه مناطق اینگونه نیست و مثلا در روستای پدری ما به کار فرهنگی خیلی بیش از اینها اهمیت داده می شود.

الان بشترین خرج رسانه ای که در دنیا می شود مربوط به کشور عربستان است که وهابیت{و خشونت طلبی و تروریسم و...} را ترویج می کند اما ما چقدر در برابر این فرقه خوارجی کار کرده ایم!؟!؟

در همین روستایی که ما رفتیم افرادی پیدامی شدند که به اینترنت و چت ،اعتیاد داشتند.اما شاید شما هم تعجب کنید که بگویم آیا شخص خیری دیده اید که بگوید مالم را وقف کردم برای تبلیغ دین در فضای مجازی؟!

فقط حسینیه می سازیم که د رسال ده روز از آن استفاده شود .حسینیه را هم درست نشناختیم والا می شد از آن هم بیش از اینها استفاده کرد.

کار فرهنگی تعریف شده به ساختمان سازی ،اما برای پر کردن این ساختمان ها حاضر به خرج کردن نیستیم ،چرا؟!

در مسجدها هم این مشکل را داریم!؟

پول دست بزرگتر هاست وانگیزه در جوانها این دو را اگر بتوانیم با هم جمع کنیم مشکل فرهنگی مملکت حل می شود.

در مجلس مشورای اسلامی ما وقتی بحث بودجه است وزارت آموزش و پرورش را وزارتی میدانند که فقط مصرف کننده است و...

کار فرهنگی در مملکت ما خیلی مظلوم است

به امید تغییر تعریف کار فرهنگی !!


[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 3:7 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
<      1   2      
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 68
کل بازدیدها: 334837





Powered by WebGozar