سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

1 . حضور حماسه ساز مردم در سالرو نهم دی ماه، روز بصیرت

خوشبختانه زمان شروع فتنه اخیر یا بدون برنامه ریزی بود و در واقع نوعی سوء استفاده از مطالبه گری به حق مردم بود که بدون انگیزه سیاسی امنیتی بر علیه نظام آغاز شده بود، و یا بسیار احمقانه برنامه ریزی شده بود. چرا که چند روز قبل از سالروز حماسه نهم دی بود و حضور دوباره مردم در این روز، آنرا در نطفه خفه کرد و حساب مردم را از ارازل و اوباش جدا ساخت.

2 . افزایش آگاهی مردم نسبت به تبعات مخرب فتنه و آشوب و بیشتر شدن مشکلات با حرکت های خیابانی

بعد از فتنه 88، تبلیغات و بصیرت افزایی های فراوانی صورت گرفت که البته پشتوانه اصلی آن، صحبت های روشنگرانه رهبر معظم بود و این آگاهی بخشی تاثیر بسزایی در عدم همراهی مردم با فتنه اخیر بود. در سالهای گذشته برخی به رهبر ایراد می گرفتند که چرا ایشان اینقدر از فتنه می گویند و چرا دست بردار نیستند!

3 . حضور طرفداران فتنه 88 در راس امور اجرایی کشور

متاسفانه در فتنه گذشته، بخشی از بدنه نظام، خود در راس فتنه بودند و فرزندانشان در کف خیابان ها اغتشاشات را فرماندهی می کردند. اما امروز خود آنها مسئولیت امور اجرایی کشور را چه در دولت و چه در شهرداری تهران و سایر مراکز بر عهده دارند و نمی خواهند قدرت و پست هایشان خدشه دار شود. این مساله موجب اتحاد مسئولین و طیف های مختلف سیاسی در کشور بر علیه فتنه گران شد و به عبارت دیگر این فتنه، برخلاف سال 88 که ساکتین فتنه تاثیر زیادی در گسترش اغتشاشات داشتند، تقریبا ساکت نداشت.

4 . متفاوت بودن طراحی فتنه اخیر با فتنه 88

در سال 88 هم آمریکا به دست اوباما اداره می شد که نسبت به ترامپ، فردی باهوش بود و هم عربستان به دست بن سلمان دیوانه و عجول نبود. برنامه ریزی آن فتنه پیچیده تر و حساس تر بود و سعی داشت حضور حداکثری مردم را داشته باشد. اما فتنه اخیر با روحیات بن سلمان و ترامپ سازگار است؛ چرا که سریعا وارد فاز نظامی و امنیتی شد و فضا را برای برخورد محکمتر با آن آماده ساخت.

به لطف حضرت حق، ملت ایران از این گردنه نیز به راحتی عبور خواهد کرد و داغ تضعیف نظام را بر دل سیاه دشمنانش خواهد نشاند.


[ چهارشنبه 96/10/13 ] [ 10:49 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

در چند سال اخیر، گرانی با شیب ملایم برق در زمستان و گاز در تابستان و سکوت نجیبانه ملت، کار را به جایی رساند که در چند روز اخیر، مرغ ها هم تخمشان را از ما دریغ کردند و در همین راستا، زنگنه هم به فکر گران کردن بنزینش افتاد!

گرانی با شیب ملایم

... و این شیب ملایم، عده ای از مردم را نه از سر لجاجت یا عناد که از سر ناچاری به خیابان کشاند تا حق اثبات شده خود در قانون اساسی را از دولت بستانند

... اگرچه روش این حق گیری، روشی اشتباه بود و همین اشتباه، باز دشمن خارجی و دنباله داخلی اش را به طمع انداخت تا از احساسات ملت، بدترین کار را که همان فتنه گری است رقم بزند که البته به لطف حق باز هم نهم دیماه حماسه ساز شد.

باز هم نهم دیماه و حماسه ای دیگر

اما از آنجا که این بار مساله از اقتصاد شروع شد و یکی از مسائلی که دشمن در تحریک ملت از آن بهره ها می برد بودجه حوزه و زندگی طلاب است، چند کلمه ای در این خصوص بخوانید:

شاید بتوان دلیل انتشار بودجه حوزه و عدم انتشار بودجه حقوق مدیران نجومی و ... را حدس زد، اما در عجبم چرا مسئولین حوزه در خصوص بودجه حوزه که از بیت المال اخذ می شود هیچ توضیحی نمی دهند؟! چرا نمی گویند از این پول، چیزی به جیب طلاب نمی رود. در اینکه این بودجه کجا خرج می شود ما اولین مدعی هستیم. چرا که به نام ما خرج می شود. همانطور که در خصوص معیشت و اوضاع اقتصادی جامعه اولین مدعی هستیم. چرا که آنجا هم کیف و لذتش برای دیگران و ناسزایش برای طلاب است.

حقیر یک نمونه کوچک از طلاب معمولی حوزه هستم. حدود چهارده سال از شهادت پدرم در شلمچه می گذشت که از خانه و کاشانه و مادر، جدا شده به قم آمدم و پس از تلاش هفده ساله در حوزه علمیه قم و چند سال درس خارج و اخذ مدرک دکتری از دانشگاه، امروز زندگی خود، همسر و سه فرزندم را با پانصدهزارتومان شهریه حوزه می گذرانم و بنیاد شهید هم می گوید نمی توانیم در مورد شغل، کاری برای شما انجام دهیم.

 

خلاصه این که در بحث اقتصادی و معیشتی ما طلاب مدعیان صف اول هستیم. اما چه کنیم که سکوت نجیبانه ای که بخاطر علاقه به انقلاب از خود نشان دادیم موجب ضایع شدن حقمان و روانه شدن انواع تهمت ها به ما شده و عده ای را به این اشتباه انداخته که اوضاع زندگی طلاب به سامان است؛ در حالی که قطعا طلاب، یکی از ضعیفترین اقشار جامعه از نظر اقتصادی هستند.


[ یکشنبه 96/10/10 ] [ 7:30 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
<      1   2      
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 63
کل بازدیدها: 334250





Powered by WebGozar