سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

از آداب میهمانی این است که میهمان، کلام میزبان را در مکان قرار گرفتن و اینگونه موارد بپذیرد و سخن صاحب خانه را گوش دهد.

این آداب، صرفا در مباحث اسلامی نیست و عقلا هم در مورد میهمان و میزبان قوانینی اینگونه دارند که در عرف بین الملل هم مورد قبول است.

اگر میهمانی داشتیم که آداب را نمی دانست و اشتباهی از او سر زد، بزرگواری ما مساله را حل می کند و می گوییم که اشتباه کرده است.

اما اگر میهمانی داشتیم که آداب را می دانست، اما با این حال عمدا به قوانین منزل میزبان دهن کجی کرد و به ناموس او نظر بد افکند، را شما چگونه تحلیل می کنید!

در این میان اگر میزبان، قبلا هم چنین سابقه ای از میهمان داشته است و مراقبت نکند چطور است؟!

نکته مهم این است که فضولی میهمان اگرچه از ذات خراب و فضولش برخاسته است اما وادادگی میزبان هم در جرات پیداکردن میهمان بی تاثیر نیست.

قابلیت قابل و فاعلیت فاعل، هردو را باید مد نظر داشت.

اعتدال، عدالت،‌ حقوق بشر، ‌آزادی از کلمات مظلوم اند. هنوز با وجود اینکه زمان زیادی از دولت اعتدال نگذشته است تند روی های یک سویه فراوان از ایشان دیده شده است متاسفانه. از این جهت که تند روی است، خلاف اعتدالی است که ادعا شده است و از این جهت که یک سویه است، این سوال پیش می آید که خب اگر گاهی هم اشتباه می شود و از دستشان بیرون می رود و از اعتدال خارج می شوند، چرا در همه این موارد، از آن طرف می افتند؟!!

در پرونده هسته ای که چیزی باقی نگذاشتند و ما نمی فهمیم این خط قرمزی که می گویند کجا قرار دارد؟!

در مسائل فرهنگی که جناب وزیر با یک فرار به جلو بیانیه دادند و به رهبرعزیز لبیک گفتند، به نظر می رسد عملا تعریفی که ایشان از فرهنگ دارند با تعریف رهبری متفاوت باشد که حرکاتی مثل مجوز تک خوانی زن، این مساله را به خوبی نشان می دهد.

آنچه بیش از همه تاکنون در رفتار دولتمردان دولت اعتدال دیده شده است، سخنرانی است. اما همه می دانیم که به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست. اگر صرفا سخنرانی هم بود یک چیزی. اما متاسفانه سخنرانی هایی است که در عمل، بر خلافش حرکت می کنند. به گونه ای که گاهی احساس می شود می خواهند با سخنرانی امت حزب الله را ساکت نگاه دارند و در عمل تند روی های یکسویه خود را پیش برند! غافل از اینکه امت حزب الله بیدار است و نجابت او و اطاعتش از ولی امرش است که تا کنون او را ساکت نگاه داشته است؛ نه غفلت از تندروی های یکسویه!

عزت ملت را اینگونه خدشه دار نمی کنید؟!

این ضعیفه ملعونه با اجازه چه کسی چنین دهن کجی به ملت شهید پرور و خون شهدای ما کرد؟!

ضعیفه ملعونه

آیا نمی شد با توجه به فضولی میهمانان قبلی اروپایی در امور داخلی این مملکت، در مورد این ملعونه تمهیداتی اندیشید که اگر خواست چنین غلطی کند ممانعت ایجاد کنید؟!

واقعا بدون اجازه شما به چنین عمل وقیحانه ای دست زد؟! حقیر، بعید می دانم اروپایی ها آنقدر جرات پیدا کرده باشند که بدون اجازه، چنین دهن کجی هایی به این ملت با اراده و مصمم انجام دهند.

در دوره احمدی نژاد اگرچه مشکلاتی وجود داشت که فعلا کار نداریم، ‌اما بی انصافی است اگر کسی بگوید احمدی نژاد شجاعت نداشت. اگر شجاعت احمدی نژاد نبود قطعا این ضعیفه ملعونه و رفقای کثیفش در بهبوهه فتنه 88 در میان فته گران حاضر می شدند. چنانکه در مورد اوکراین این کار را انجام دادند.

حقیر فکر نمی کنم رابطه میان اعتدال و وادادگی، تساوی باشد.

انصافا از این وادادگی ها تا کنون چه نتیجه ای عاید ملت شده است؟!

دشمن، هیچگاه دست از دشمنی بر نمی دارد. دشمن را باید با اقتدار به عقب راند.

 

 


[ سه شنبه 92/12/20 ] [ 10:50 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 334707





Powered by WebGozar