سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

 

از دیروز(92/7/16) که کلامی از آقای ظریف از جلسه ای که با نمایندگان داشته اند منتشر شده است، بحث های زیادی را در میان طیف های مختلف به دنبال داشته است. ظاهرا ایشان کلامی به این مضمون داشته اند که:«منظور رهبری از مسائل نابجا در سفر نیویورک، به نظر ما یکی ماجرای تلفن آقای روحانی بوده است و دیگری طولانی شدن جلسه بنده با جان کری».

اینکه آقای ظریف، در جلسه ای که با نمایندگان داشتند در مورد نابجا بودن پاسخ به تلفن اوباما و طولانی شدن جلسه ایشان با جان کری، صحبت کرده اند، بحثی نیست و روشن است که چنین مساله ای اتفاق افتاده است.

اما سه مساله را در اینجا می خواهم مورد توجه قراردهم:

مساله اول اینکه اصل حرف آقای ظریف، را باید در بستر کل جلسه دید؛ نه اینکه فقط قسمتی از جلسه را مورد توجه قرار داد. اما اینکه توجه قسمی به کلام ایشان، آیا کوتاهی از روزنامه کیهان بوده است یا اینکه همان نمایندگانی که در اصل خبر رسانی و عدم رعایت محرمانه بودن، کاری غیر اخلاقی انجام داده اند، ‌ممکن است همانها هم به روزنامه کیهان، اینچنین اطلاع رسانی کرده باشند. البته این امکان هم وجود دارد که مقصر، روزنامه کیهان باشد. اما به هر حال بنده احساس می کنم به کل جلسه نگاه نشده است و آنچه از جلسه نمایش داده شده است در قالب یک جمله، همه جلسه نبوده است و البته این حرف را طبق کلام خود جناب ظریف که در صفحه فیس بوکشان نوشته اند می گویم.

مساله دوم اینکه چرا بعضی از نمایندگان حاظر در جلسه، با وجود اینکه قرار شده بوده که جلسه خصوصی بماند، مساله را به طور عمومی مطرح کرده اند. اگرچه مردم ما چهره واقعی عده ای از نمایندگان مجلس را در جریان بررسی کابینه دیدند، اما بسیار زشت است که یک نماینده مجلس، چنین بدعهدی انجام دهد.

مساله سوم اینکه چرا آقای ظریف نمی خواسته است که این کلامشان در جو عمومی مطرح شود.

دولت، ادعا کرده است که می خواهد معتدل عمل کند. اما در مساله اعتدال، باید دید معیار اعتدال چیست؟

به نظر می رسد دولتمردان سعی دارند همه طیف های مختلف کشور را راضی نگه دارند. اما از آنجا که نمی شود همه را در مقام عمل راضی نگه داشت، عده ای را با حرف راضی نگه داشته اند و عده ای را با عمل. در جریان سفر آمریکا، عده ای، با حرفهای جناب روحانی در مجمع عمومی،راضی شدند و عده ای هم با جواب تلفنی که دادند. در جریان کلام آقای ظریف هم جناب ظریف احتمالا نمی خواسته اند این کلامشان به گوش آن عده که از شنیدن این کلام ناراحت می شوند برسد. والا از نظر ما که کلام ایشان مشکلی نداشته است و نمی بایست از انتشارش این همه ناراحت شوند که کارشان به بیمارستان بکشد.(اگرچه ممکن است ایشان بخاطر اینکه اصل حرفشان را به گونه ای دیگر بیان کرده اند ناراحت شده باشد یا اینکه بخاطر بدعهدی عده ای از نمایندگان!)

جناب ظریف

البته این، برداشت بنده است و خدا می داند نظر ایشان را. اما امیدواریم دولت نظراتش را مقداری صریحتر بیان کند و ملت را در دامان گمانه زنی های سایت ها و روزنامه ها رها نکند.

خلاصه که به نظر می رسد دولت، معیار اعتدال را یک مبنای فکری مشخص نگرفته است. بلکه رضایت طیف های مختلف جامعه را معیار قرار داده است.

مطلبی را قبلا قصد داشتم در وبلاگ گذارم که عملی نشد و آن اینکه اگر به تبلیغات جناب روحانی دقت کنیم، خواهیم دید که تبلیغ ایشان بر مبنای دولت تدبیر و امید بوده است نه اعتدال؛ اگرچه یکی دو بار هم از اعتدال سخن گفته اند. به همین خاطر به نظر می رسد دولت، برنامه فکری خاصی و مبنای فکری خاصی برای اعتدال ندارد و اعتدال را به روشنی برای خود تعریف نکرده است. مگر اینکه بگوییم اعتدال، در بطن تدبیر خوابیده است. مشکل اعتدال، همان مشکل عدالت است که دولت قبل با آن دست به گریبان بود و آن اینکه اینگونه مطالب را در مقام مفهوم و بیان خوب می شود بیان کرد،‌ اما در مقام عمل، ...!

 


[ چهارشنبه 92/7/17 ] [ 2:43 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

 

برای مردم ما بسی دشوار است که باور کنند عده ای جمع شدند و رهبرشان و پسر پیامبرشان و خلاصه کسی که از او دعوت کرده بودند تا رهبری آنها را به عهده بگیرد، سر بریدند!

اما دو نمونه از جامعه خودمان در مقابل چشمانمان است:

مورد اول:

آنکه امام فرمودند جام زهر، یکی از علت های عمده اش، این بود که مردم از جنگ خسته شده بودند. به گواهی خیلی از رزمندگان دوران جنگ، مردم در سال شصت و شش، مثل سال شصت و پنج به جبهه نمی رفتند.

دلیلش هم این بود که عده ای به جنگ می رفتند، و عده ای هم در کشور زندگی خود را داشتند و به دنبال تحصیلات و کسب پست و مقام بودند. همانها که امروز هم میانه ای با شهدا ندارند و در دوران اصلاحات، یکیشان در یک اداره ای به پدر شهیدی گفته بود میخواست فرزندت به جبهه نرود و شهید نشود!

اما به هر حال، مردم در مقابل فشار ها کم آوردند و دست از یاری رهبر، کشیدند.

مورد دوم:

فشارهایی که تحریم و البته به همراه جریان داخلی شکست خورده در انتخابات هشتاد و چهار، بر ملت وارد کرد، به نظر بنده موجب شد که ملت، تا حدودی زیر بار ذلت مذاکره با آمریکار رود و نظر خود را اجمالا در انتخابات اعلام کرد. با وجود اینکه بارها رهبری عزیز فرموده بودند که مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی کند اما مثل اینکه چاره ای نیست و هر چند سالی، باید ما این مساله را بیازماییم تا جوانانمان باور کنند که آمریکا دشمن است و نه تنها با برنامه هسته ای، بلکه با ماهیت انقلاب اسلامی ما مشکل دارد.

خلاصه که کوفی شدن به این سختی ها هم نیست!

حدود سی سال از رحلت پیامبر اسلام می گذشت که بحث فتنه و بصیرت مطرح شد و حدود شصت سال می گذشت که سر امام عشق بر بالای نی شد.

مواظب باشیم کوفی نشویم!

 


[ چهارشنبه 92/7/10 ] [ 3:38 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار با سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان و هیئت همراه وی تصریح کرد: ما در حوزه ورزش و جوانان مانند سایر عرصه‌های انقلاب حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

دیدار سرپرست ورزش با آیت الله جوادی

وی ادامه داد: جوان نیروی آزاد شده‌ای دارد که باید تحت رهبری باشد تا هدر نرود، جوان مانند تیر تیزی است که رهبری مردان الهی و بزرگان خرد ورز می‌تواند وی را راهنمایی کند.

آیت‌الله جوادی آملی ابراز داشت: ما امروز شاهد هستیم که در بزرگترین تجمع عبادی سیاسی کشور یعنی نماز جمعه تهران چیزی حدود 10 تا 12 هزار نفر حضور می‌یابند اما تقریبا 10 برابر آن شاهد حضور جوانان در ورزشگاه برای برگزاری یک مسابقه هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این تجمع بزرگ حتی شاهد هستیم که به موضوع مهمی مانند نماز بی‌توجهی می‌شود و حتی شاهد رد و بدل شدن انواع توهین‌ها نیز هستیم، در پایان هم که یک تیم می‌برد به انواع و اقسام امکاناتی که در دسترسی قرار دارند خسارت وارد می‌شود، این یک غده خطرناک است و باید اداره شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید تصریح کرد: در خصوص تمام مسائل جوانان و ورزش حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما باید ابتدا خودمان در داخل کشور آنها را پیاده و اجرا کنیم و بعد دنیا را دعوت کنیم و بگویم این راه صحیح است.

وی تصریح کرد: ما خطرات و آسیب‌های زیادی از غرب دیده‌ایم، آنها گالیله را می سوزانند، قرآن را آتش می‌زنند،‌ تفتیش عقاید می‌کنند و دست به بسیاری کارهایی می‌زنند که همگی از بی‌عقلی و بی‌علمی است و اینگونه می‌شود که جنگ‌ جهانی اول و جنگ جهانی دوم به راه می‌افتد.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان داشت: در کمتر از 50 سال بین 70 تا 80 میلیون انسان را زیر خاک کردند چون بی‌علم و بی‌عقل بودند و اگر ما امروز نتوانیم آنها را اصلاح کنیم باید حداقل خودمان به عقایدمان عمل کنیم تا مبادا به دام آنها بیافتیم.

وی از وزارت ورزش و جوانان خواستار بررسی وضع موجود ورزش و جوانان کشور شد و تصریح کرد: با معیاری که از وضعیت فعلی به دست می‌آورید برای آینده به صورت کوتاه مدت و میان مدت برنامه‌ریزی کنید.

آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید بیان داشت: اگر به مقصدی که اسلام می‌گوید بروید، به اخلاق و معنویت و روحیه پهلوانی می‌رسید ولی اگر غیر از این باشد به بیراهه می‌روید و خسارت می‌بینید.

 


[ سه شنبه 92/7/9 ] [ 10:11 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]

امام راحل عظیم‌الشأن چند ماه پس از پایان جنگ در اسفند 1367 درباره آن اینگونه می‌فرمایند:
«هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد. جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آن‌چنانی برخوردار شد و از همه این‌ها مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت. همه این‌ها از برکت خون‌های پاک شهدای عزیز هشت سال نبرد بود، همه این‌ها از تلاش مادران و پدران و مردم عزیز ایران در ده سال مبارزه با آمریکا و غرب و شوروی و شرق نشأت گرفت.»

روزنامه کیهان.یادداشت روز. 92/7/1


[ دوشنبه 92/7/1 ] [ 6:38 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 63
کل بازدیدها: 334230





Powered by WebGozar