سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

آیا امیرالمومنین محافظ نداشتند؟ آیا هنگام سجده حضرت امیر، آن ملعون حمله کرده و زمانی که ضربه زده حضرت در سجده بوده اند یا اینکه در حالت نشسته؟ آیا آن ملعون صف اول نماز بوده یا صفهای عقبتر؟ کنار او چه کسانی بوده اند و وقتی حرکت کرده به سمت حضرت دیگران آیا عکس العملی داشته اند یا خیر؟ امام حسن و امام حسین ع در کدام صف و کجای مسجد به امام اقتدا کرده بوده اند؟ رکعت چندم نماز بوده است؟ ...

همینجور این سوالات در ذهنم بالا و پایین می پریدند که ناگاه به ذهنم خطور کرد خب حالا که چی؟ مگر با حل این مسائل، امام زنده می شود؟ خب معلوم است؛‌ نه!

اصلا فرض کن این ترور هم انجام نمی شد. امام مگر چند سال دیگر عمر می کردند؟

این چه حرف احمقانه ای هست که می زنی؟ لحظه لحظه عمر علی برکت برای بشریت بوده. علاوه بر فعالیت ایشان در آن دوران شاید چند سخن گهربار دیگر از ایشان به ما می رسید و استفاده می کردیم!

نه اینکه حالا از این سخنانی که به ما رسیده است نهایت استفاده را برده ایم! انصافا ما چه مقدار با نهج البلاغه انس داریم؟ آیا یک بار آنرا خوانده ایم؟ ابن ابی الحدید سنی معتزلی درباره خطبه 221 نهج البلاغه می گوید:

«اگر تمام فصیحان عرب در یک جا نشسته باشند و این خطبه علی بن ابی طالب قرائت شود،‌ شایسته است که همه آنان سجده کنند... من سوگند می خورم ... که این خطبه را از 50 سال قبل تا کنون بیش از هزار بار خوانده ام و هر زمان آنار می خواندم خوف و وحشت و بیداری عمیقی تمام وجودم را فرا می گرفت و در قلب من اثری شگفت می گذاشت و در اعضای پیکرم لرزه می انداخت».

 

آری اگر علی(ع) یک روز دیگر هم بیشتر عمر می کرد برای بشریت برکت بود و شاید هم کلماتی گهربار از ایشان به انسانها می رسید و افرادی هم استفاده می بردند ... اما من و شما چه؟!! اینکه ابن ابی الحدید و جرج جرداق مسیحی نهج البلاغه را بارها بخوانند به نظر شما برای ما افتخار است یا مایه آبروریزی و شرمساری ما؟!!


[ جمعه 96/4/9 ] [ 6:28 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 334604





Powered by WebGozar