سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 


با اجازه دوستان این بار باید کمی سنگین بنویسم و به بیانی علمی...عذر ما را بپذیرید...

بارها حتی در تلوزیون می بینیم کلمه شانس از زبان افراد با تفکر های مختلف گفته می شود...

ما معتقدیم پرودگار عالم ،همیشه در حال خلق کردن و هدایت مخلوقات است...نه اینکه فقط مارا خلق کرده و بعد از آن دیگر این خود ماییم که زنده مانده ایم ...نه ...بلکه لحظه لحظه زندگیمان از او شارژ میگیریم ...نسبت ما به او مانند نسبت یک لامپ به نیرو گاه برق است...یعنی لحظه لحظه ای که میبینیم و میشنویم و...همه از او نیرو میگیریم ...اینکه گاهی میبینیم هر چه تلاش می کنیم نمیتوانیم مثلا فلان کار بد را انجام دهیم و مشکلاتی سر راهمان سبز می شود به این خاطر است که او در حال هدایت ماست...همانطور که شیطان وسوسه می کند فرشته های الهی هم هدایت میکنند...

با این اوصاف

آیا شانس نیرویی است که غیر از قدرت خدای تعالی است ودر عالم تاثیر دارد؟!؟!؟

اگر بگوییم اصلا تاثیری در عالم ندارد و صرفا کلمه ای است که بر زبان جاری می شود که ظاهر گفتار گویندگان اینرا نمیرساند...وعلاوه بر این، اگر حرف مفت است چرا آنرا تکرار میکنیم؟!؟!

اگر بگوییم تاثیر دارد،آیا قدرتی است غیر از قدرت الهی یا تحت قدرت الهی؟؟؟

اگر دومی است که چرا اسمش را عوض کرده ایم در حالی که خدای تعالی اسمهای نیکویی داردچرا اسم من درآوردی روی آن گذاشته ایم؟!؟!

اگر اولی است{یعنی قدرتی غیر از قدرت الهی} که ظاهرگفتار گویندگان این است {اگرچه گویندگان به این مطلب توجه ندارند،چنانچه خیلی از حرف های دیگر در گفتارمان هست که متوجه معنای دقیق آن نیستیم!!!} این مطلبی است که بر اساس ادله توحید وبطلان آن اثبات شده وما الان در صدد بیان آن نیستیم...

تحلیل:

به نظر بنده ،شانس مطلبی است که مادیون که وجود خدای تعالی را قبول ندارند برای توجیه مسائلی که در عالم اتفاق می افتد و ماآنها را به خدا یا به اعمال انسان نسبت می دهیم  ،کلمه شانس را  اختراع کردند {از خود در آورده اند} تا بتوانند مطالب باطلشان را توجیه کنند...چون وقتی همه چیز را به ماده نسبت می دهند مسائلی در عالم وجود دارد که نمی توان آنها را به ماده نسبت داد...چون برخاسته از شعور است{مثل نظم حاکم بر عالم ودر زندگی خومان هم مثال هدایت ، گذشت} و عالم ماده که شعور ندارد{مگر اینکه کسی بگوید دیوار هم شعور دارد!!!} پس گفتند شانس است !!!

شاید هم منظورشان از شانس ،اتفاق {به معنای فلسفی اش، یعنی موجودی بدون علت به وجود آید!!!} باشد که البته در فلسفه اثبات شده {اگرچه نیاز به اثبات ندارد و مسئله روشن است} که معلول بدون علت نمی شود.

باز هم عذر میخواهم ...این مطلب ،وبلاگی نبود...اما لازم بود ذکرش...و به بیان ساده تر هم نتوانستم...

 


[ جمعه 91/6/17 ] [ 10:56 عصر ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 334722





Powered by WebGozar