سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضرت عشق جل جلاله
 

دیشب در بخش های مختلف خبری دیده شد و زیرنویس تلوزیون هم نوشت که برخی از مراجع عظام تقلید فرموده اند که کسانی که نیاز ندارند یارانه دریافت نکنند. امروز در بین دو کلاس درس خارج، دوستان به این حرکت اعتراض داشتند و آنرا یک سیاست مزورانه می دانستند.

بیان برخی از مراجع بزرگوار، بیشتر به توصیه می ماند و بیان برخی، حرمت را در نظر مجسم می کرد.

در مورد این مساله چند نکته به ذهن حقیر می رسد:

1 . اگر این مساله در حد توصیه باشد مساله ای پسندیده است و بحثی در آن نیست؛ اگرچه باید روشنتر بیان می شد.

2 . اگر منظور ایشان حرمت باشد، آیا کسانی مثل خود آقای رئیس جمهور که تا دیروز یارانه دریافت می کرده اند، کار حرامی انجام می داده اند؟!

3 . آیا یارانه هایی که به صورت مستقیم به مردم نمی دهند بلکه به کالاهایی مثل بنزین تعلق گرفته است، برای کسانی که نیاز ندارند حرام است؟!

4 . تا قبل از دوره احمدی نژاد که این بحث یارانه نبود استفاده از کالاهایی که یارانه بر آنها بوده است برای کسانی که نیاز نداشته اند چه حکمی داشته است؟!

5 . چرا در مسائل دیگر خصوصا مسائل فرهنگی از ایشان اسفتاء نمی شود؟ چرا وقتی وزارت ارشاد می خواهد مجوز تک خوانی زن را صادر کند از ایشان استفتاءنمی کند؟!!

6 . نکته ای که در این میان بسیار مهم به نظر می رسد، این است که سوالی که از این بزرگواران شده است به چه نحو بوده است؟!

قبلا هم عرض کرده ام که این دولت در حرف زدن و سیاست بازی، تبهر ویژه دارد. بدبخت احمدی نژاد این کارها را بلد نبود. احمدی نژاد راه مایه گذاشتن از ولایت، شهدا، ‌جانبازان و علما را اینگونه و با این تبهر، نمی دانست.

به قول یکی از دوستان، در دل ما ماند که یک مرد در این نظام به مسئولیت برسد و از شهدا و جانبازان مایه نگذارد!

یکی از بزرگان روزی دید که یکی از مریدانش علفی را جلو بزی گرفته است تا آن حیوان جلو آید و آن را بگیرد. آن بزرگ فرمود که با تو قطع رابطه خواهم کرد. چون به این حیوان دروغ گفتی!

این خیلی بد است که در حرف و ظاهر اینگونه نشان داده شود که قصد ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت را داریم و به نظر علما احترام می گذاریم. اما در عمل به نحو دیگر عمل کنیم.

همین علمایی که دیشب این مطالب از ایشان منتشر شد، بارها به مسائل فرهنگی این دولت اعتراض کرده اند. چند هفته قبل آقایان سبحانی، مکارم،‌ و نوری همدانی، وزیر علوم را به حضور نپذیرفتند.

جناب وزیر ارشاد در جریان مجوز تک خوانی زن گفته بود که این مساله بین همه علما اتفاقی نیست.

عرض می کنم جناب وزیر. بحث حرمت گرفتن یارانه برای افراد غیر نیازمند هم بین همه علما اتفاقی نیست. چرا وقتی به نفع دولت است اینگونه ترویج و بیان می شود. اما وقتی به ضررش است به نحو دیگر عمل می شود؟!!

این درست است که افراد نیازمند یارانه را دریافت نکنند. اما مگر نه اینکه احمدی نژاد بارها این تقاضا را داشت. چرا خود آقای روحانی تا چندی پیش یارانه دریافت می کرده اند؟!

امیدوارم مردم نیازمند فریب ایجاد جو کاذب نخورند و از یارانه انصراف ندهند که بعید می دانم فرداروزی که نیازشان معلوم شد، دیگر راه بازگشتی باشد.

حقیر توصیه می کنم کسانی که مقلد این بزرگواران هستند، از ایشان در مورد این مساله استفاء کتبی کنند.

 

خداوند همه ما را عملا اهل اعتدال قرار دهد.


[ سه شنبه 93/1/19 ] [ 9:26 صبح ] [ محمدحسین بلاغی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 334641





Powered by WebGozar